Energy Efficient Baled Straw Ecological House — Turecko

single-image

Termín konání: 23.-27. listopad 2017

Místo konání: Balikesir, Turecko

Program a akce: program ERASMUS+, Klíčová akce 2: Capacity building in the field of youth: Evaluation

První část tohoto tréninku proběhla v prosinci 2016 v Itáliii a více se o této první části můžete dočíst zde. Druhá část proběhla v červenci 2017 v Srbsku a dozvíte se o této části zde

Prosím pročtěte si info-pack a rozpis denních aktivit

Účastníci: Lenka Tomečková, Patricie Aruťuňanová, Veronika Andrejsková

Hostitelská organizace: European Centre for Ecology

Účastnící se země: ČR, Itálie, Turecko, Makedonie, Albánie, Řecko, Rumunsko

Report z projektu:

Spolu s Veronikou a Lenkou jsem se vydala prezentovat Českou Republiku na projektu, který se nazýval Energy Efficient Baled Straw House. Třetí fáze, jež se nazývala Activity 3, se odehrála v Akçay, v provincii Balikesir v západní části Turecka. Projekt pořádala srbská nezisková organizace Evropski Centar za Ekologiju/European Centre for Ecology. Trval čtyři dny – od 23. listopadu do 27. listopadu 2017. Projektu se zúčastnilo spolu s Českem dalších sedm zemí – Albánie, Srbsko, Řecko, Itálie, Rumunsko, Makedonie a hostící Turecko.

Jelikož jsme přijely 23.11. večer, propustili jsme seznamovací odpoledne, avšak je nutno podotknout, že většina účastníků se již znala z předchozích fází. Po příjezdu jsme se tedy ubytovaly v malém hotelu Kütlugun, který se nacházel hned vedle pláže, a tak jsme měli hezký výhled na moře.

V pátek 24. listopadu jsme se ráno sešli, a spolu s rumunským týmem, který s námi přiletěl předchozí den večer, jsme se všem opožděně představili. Poté jsme si předali kartičky se jmény a od dostali jsme desky a sešit s logem organizace a program na další dny. Řekli jsme si, co očekáváme od poslední fáze projektu. Po vydatném obědě jsme se vydali ven do přírody spolu s Hilal, co má na starosti místní rozvoj, a zhlédli jsme s ní pozůstatky starověkých paláců, nekropole a  ještě se dostali do muzea neziskové organizace Antandros. A aby toho nebylo málo, přemístili jsme se autobusem ještě do muzea Kazdagi, které se ještě konkrétněji věnovalo místní historii a kultuře. Zde jsme ochutnali místní specialitu – olivový čaj. Po večeři byla párty s pochoutkami z Itálie, Rumunska a Srbska.

V sobotu 25. listopadu jsme se ráno nejdříve nabudili na terase hotelu, kde jsme hráli různé vtipné hry. Pak jsme se vrátili do jídelny a vyprávěli si o událostech, které měly největší vliv na náš život. Poté následovalo opakování si toho, co se stalo v minulých fázích, jež byly v Itálii a v Srbsku, kde se stavil onen slaměný dům. Odpoledne jsme strávili focením s dronem a promítáním fotografií z Itálie a Srbska a pomocí nich jsme zhodnotili celý projekt. Večer jsme jeli na nákupy do nedalekého obchodního centra.

Poslední den jsme dopoledne strávili učením se první pomoci a jak na projekt na Erasmus+. Odpoledne jsme šli na pravý turecký smluvní trh, kde jsme si všichni nakoupili plno suvenýrů a s plnými taškami jsme se vrátili pozdě večer na hotel. Večer byla rozlučková oslava, která trvala až dlouho do noci.

Brzy ráno v pondělí jsme se letadlem vydaly zpět domů.

Projekt se mi líbil, jsem moc ráda, že jsem poznala nové zajímavé lidi z celé Evropy. Také navštívit Turecko je určitě nezapomenutelným zážitkem.