ERASMUS+, Klíčová akce 1: výměna mládeže
Termín konání: 6.—14. listopad 2024
Místo konání: Balatonszárszó, Maďarsko
Český tým: 6 účastníků (ve věku 17-30 let).
Před tím, než se přihlásíte na jakýkoliv náš projekt, důkladně si přečtěte všechny informace v sekci Chci vyjet na projekt a seznamte se s Pravidly účasti na zahr. projektech.
Pokud máte zájem se na tento projekt přihlásit, prosím důkladně si přečtete info-pack. Pokud máte zájem se na tento projekt přihlásit jako náhradníci, prosím odešlete vyplněnou přihlášku co nejdříve.
Pro to, abyste se na tento projekt přihlásili je nutné, abyste vlastnili nejen občanský průkaz (který musíte mít ze zákona), ale také platný cestovní pas (s platností min. ještě 150 dní od datumu začátku vámi vybraného projektu).
V rámci programu ERASMUS+ jsou následující finanční specifika: v rámci všech projektů je kompletně (ze 100%) zajištěno jídlo, ubytování, aktivity, a to vše je zcela pokryto z fondů EU programu ERASMUS+ a zařízeno organizátory. Účastníkům dále budou proplaceny cestovní náklady (reimbursement) do max. výše €210 (v případě tohoto projektu) z místa bydliště do místa konání projektu a zpět. U tohoto projektu je možná pouze pozemní doprava (autobusy/vlaky).
Hostitelská organizace: MeOut Group
Popis projektu:
„DIGITAL INNOVATORS EXCHANGE“ IS DESIGNED TO EQUIP YOUNG PEOPLE WITH THE SKILLS AND KEY COMPETENCIES NEEDED FOR THE DIGITAL AGE.
THE ROLE OF AI IS INCREASING IN TERMS OF ADDRESSING GLOBAL CHALLENGES LIKE CLIMATE CHANGE AND HEALTHCARE
ACCESS. BY INCREASING THE CURIOSITY AMONG YOUNG PEOPLE ABOUT DIGITAL SOLUTIONS EARLY ON, THEY CAN BECOME FUTURE INNOVATORS AND STAY COMPETITIVE IN THE JOB MARKET. IT ALSO ENSURES THAT THE USE OF AI IS ETHICAL, RESPONSIBLE AND IT BENEFITS SOCIETY.
THIS PROGRAM WILL BRING TOGETHER PARTICIPANTS FROM DIFFERENT COUNTRIES AND BACKGROUNDS TO ENGAGE IN HANDS-ON WORKSHOPS, COLLABORATIVE PROJECTS, AND INTERACTIVE SESSIONS FOCUSED ON DIGITAL INNOVATION, AI AND ITS APPLICATIONS.
Objectives:
-
DEVELOP PARTICIPANTS‘ SOFT SKILLS, SUCH AS TEAMWORK, COMMUNICATION, AND PROBLEM-SOLVING, THROUGH COLLABORATIVE DIGITAL PROJECTS.
-
ENHANCE DIGITAL LITERACY AND THE ETHICAL USE OF AI TECHNOLOGIES AMONG YOUNG PEOPLE.
-
IMPROVE LEADERSHIP, CREATIVITY, AND DIGITAL SKILLS BY ENGAGING PARTICIPANTS IN DIVERSE ACTIVITIES BASED ON NON-FORMAL EDUCATION, INCLUDING GROUP PROJECTS, SIMULATIONS, AND WORKSHOPS.
Expected learning outcomes:
KNOWLEDGE OF ESSENTIAL DIGITAL TOOLS AND THE ROLE OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) IN VARIOUS FIELDS, AS WELL AS INSIGHT INTO SUCCESSFUL DIGITAL INNOVATION PRACTICES AND THEIR APPLICATIONS IN COMMUNITY SETTINGS.
SKILLS OF DIGITAL LITERACY, COMMUNICATION, TEAMWORK, CRITICAL THINKING AND PROBLEM-SOLVING, DEVELOPED THROUGH VARIOUS GROUP PROJECTS AND SIMULATIONS.
ATTITUDES OF RESPONSIBILITY TOWARDS ETHICAL AND RESPONSIBLE USE OF AI AND DIGITAL TECHNOLOGIES, AS WELL AS CONFIDENCE AND MOTIVATION TO USE DIGITAL TECHNOLOGIES FOR CREATING POSITIVE SOCIETAL IMPACT.
Participants‘ profile:
-
18-30 YEARS OLD
-
ABLE TO COMMUNICATE AND WORK IN ENGLISH
-
INTERESTED IN DIGITAL INNOVATION AND TECHNOLOGY
-
MOTIVATED TO ACTIVELY PARTICIPATE IN ALL ASPECTS OF THE YOUTH EXCHANGE, INCLUDING GROUP DISCUSSIONS, WORKSHOPS AND PRACTICAL EXERCISES
-
RESPECTFUL TOWARDS DIVERSE PERSPECTIVES AND EXPERIENCES OF FELLOW PARTICIPANTS
-
ABLE TO PARTICIPATE DURING THE WHOLE PROJECT