ERASMUS+, Klíčová akce 1: tréninkový kurz
Termín konání: 29. březen—5. duben 2025
Místo konání: Lecce, Itálie
Český tým: 2 účastníci (ve věku 18+ let).
Před tím, než se přihlásíte na jakýkoliv náš projekt, důkladně si přečtěte všechny informace v sekci Chci vyjet na projekt a seznamte se s Pravidly účasti na zahr. projektech.
Pokud máte zájem se na tento projekt přihlásit, prosím důkladně si přečtete info-pack. Pokud máte zájem se na tento projekt přihlásit, prosím odešlete vyplněnou přihlášku co nejdříve, nejpozději do 5. února (vč.)
Pro to, abyste se na tento projekt přihlásili je nutné, abyste vlastnili nejen občanský průkaz (který musíte mít ze zákona), ale také platný cestovní pas (s platností min. ještě 150 dní od datumu začátku vámi vybraného projektu).
V rámci programu ERASMUS+ jsou následující finanční specifika: v rámci všech projektů je kompletně (ze 100%) zajištěno jídlo, ubytování, aktivity, a to vše je zcela pokryto z fondů EU programu ERASMUS+ a zařízeno organizátory. Účastníkům dále budou proplaceny cestovní náklady (reimbursement) do max. výše €309 (v případě tohoto projektu) z místa bydliště do místa konání projektu a zpět.
Hostitelská organizace: Ufficio Progettazione
Popis projektu:
A training course to upskill-upgrade-update competences and understanding of Intercultural Learning and Cultural Diversity
Aims and Objectives
Threads 2025: Weaving Intercultural Futures aims to explore the changing dynamics of intercultural learning and cultural diversity, reflecting on past approaches while envisioning future possibilities.
Main aim:
To enhance participant’s competences in facilitating intercultural learning and promoting cultural diversity, with a focus on evolving practices and applying these concepts to everyday contexts.
Methodology:
Through non-formal learning approaches, collective thinking/reflections participants will be Involved with engaging methodologies, exchange of (good/bad) practices, and co-create new perspectives on intercultural learning.
Specific objectives are:
- Explore Evolution: To reflect on how the concepts of intercultural learning and cultural diversity have evolved over time in the fields of education and non-formal learning.
- Build Competences: To provide participants space for upgrading their competences – with advanced methods, approaches to address intercultural learning in their professional and personal contexts.
- Daily-Life Perspective: To encourage participants to integrate intercultural thinking and actions into their everyday lives (“think daily, think interculturally”).
- Collective Vision: To co-create and envision innovative approaches to intercultural learning that align with current and future societal needs.
Learning outcomes:
- Strengthen individual competences and innovative approaches in intercultural contexts.
- Deepen understanding of the evolution of intercultural changes in societies and acquire new tools.
- Recognize triggers and strengths in intercultural contexts in daily life and modern work environments.
- Reinforce the international network of youth and social workers by sharing best practicesand ideas.
Participants profile:
This training course is designed for educators, trainers, youth workers, facilitators and other professionals who are committed to fostering intercultural understanding and inclusivity in their work and daily lives. Basic selection criterias are:
- Age: 18 and older.
- Interested in intercultural contexts.
- Creative and open-minded.
- Eager to engage with other youth workers and cultures.
- Motivated to enhance the intercultural competencies and share learning experiences with an international group.
- Proficient in English.
What to expect:
- Engaging training sessions led by experienced facilitators.
- Hands-on activities and participatory methods to deepen your understanding.
- Opportunities for peer learning and networking with a diverse group of participants.
- Reflective discussions on the future of intercultural learning and cultural diversity.