ERASMUS+, Klíčová akce 1: Partnership Building Activity (seminář na navazování a budování nových kontaktů mezi mládežnickými organizacemi)
Termín konání: 19.—25. leden 2025
Místo konání: Antalya, Turecko
Český tým: 1 účastník (ve věku 18+). Tento projekt je určen pro ty, kteří jsou aktivní v mládežnické organizaci a mohou za svou organizaci vstupovat do mezinárodních partnerství, podepisovat smlouvy, atp.
Před tím, než se přihlásíte na jakýkoliv náš projekt, důkladně si přečtěte všechny informace v sekci Chci vyjet na projekt a seznamte se s Pravidly účasti na zahr. projektech.
Pokud máte zájem se na tento projekt přihlásit, prosím důkladně si přečtete info-pack. Pokud máte zájem se na tento projekt přihlásit, prosím odešlete vyplněnou přihlášku co nejdříve.
Pro to, abyste se na tento projekt přihlásili je nutné, abyste vlastnili nejen občanský průkaz (který musíte mít ze zákona), ale také platný cestovní pas (s platností min. ještě 150 dní od datumu začátku vámi vybraného projektu).
V rámci programu ERASMUS+ jsou následující finanční specifika: v rámci všech projektů je kompletně (ze 100%) zajištěno jídlo, ubytování, aktivity, a to vše je zcela pokryto z fondů EU programu ERASMUS+ a zařízeno organizátory. Účastníkům dále budou proplaceny cestovní náklady (reimbursement) do max. výše €275 (v případě tohoto projektu) z místa bydliště do místa konání projektu a zpět.
Hostitelská organizace: Ofensiva Tinerilor
Popis projektu:
This forum brings together youth organizations from diverse backgrounds to focus on „Peer Education“—a dynamic approach that enables young people to educate and support each other, creating a wave effect of learning and empowerment within communities. Through interactive sessions, workshops, and collaborative discussions, participants will look into the most effective peer education practices, explore the challenges faced by youth workers, and identify solutions that can be applied across various settings.
Our goal is to establish a vibrant exchange of ideas, insights, and resources, empowering each organisation o enhance its educational initiatives and drive meaningful change. By promoting a space where knowledge is shared openly, we aim to build the foundation for ongoing collaboration and partnerships that extend beyond the forum itself.
Together, we will outline and commit to joint projects that have the potential to transform youth education through innovative peer-led methodologies. Therefore, we encourage each organisation to send maximum 2 staff members who are actively involved in the decision-making process.
Where & when:
Peer Forum on Youth Education and Collaboration will take place in Antalya, Turkey starting from 19th of January 2025 (arrival day) until 25th of January 2025 (departure day) at Daima Biz Hotel, Antalya.
Located in Kemer’s Kiriş area, Daima Biz Hotel is a five- star, all-inclusive hotel that sits right on the beachfront with a private 100m stretch of beach. Guests can enjoy a variety of services , including relaxation and an indoor pool.
Who are we?
Since 2004, Ofensiva Tinerilor has integrated the promotion of European values into its mission, committed to providing young people with accessible educational opportunities that support them in reaching their full potential. Dedicated to fostering inclusivity and a positive environment, Ofensiva Tinerilor actively educates youth in Arad to embrace diversity. As an active member of the European Peer Training Organization, the association also seeks to advance peer education as a powerful tool for social transformation.
Ofensiva Tinerilor, in partnership with Social Fund Enterprise—a social business based in Antalya serving as host—will lead an impactful forum on educational and social development. Social Fund Enterprise empowers communities by providing training, consultancy, and workshops centered on financial literacy, 21stcentury skills, and entrepreneurship. Through collaborations with educational institutions and NGOs, it promotes a culture of learning and social responsibility, ensuring its programs are both inclusive and sustainable.