Gamestorming: Gamification in Youth Information — Španělsko

single-image

Program a akce: program ERASMUS+, Klíčová akce 1: seminář na navazování nových kontaktů

Místo konání: Barcelona, Španělsko

Termín konání: 14.—20. listopad 2021

Prosím důkladně si přečtete info-pack.

Počet volných míst: 2

Pokud máte zájem se na tento projekt přihlásit, prosím odešlete svou vyplněnou přihlášku co nejdříve, nejpozději do 26. září.

Před tím, než se přihlásíte na jakýkoliv náš projekt, důkladně si přečtěte všechny informace v sekci Chci vyjet na projekt a seznamte se s Pravidly účasti na zahr. projektech.

Pro to, abyste se na tento projekt přihlásili je nutné, abyste vlastnili nejen občanský průkaz (který musíte mít ze zákona), ale také platný cestovní pas (s platností min. ještě 150 dní od datumu začátku vámi vybraného projektu).

V rámci programu ERASMUS+ jsou následující finanční specifika: v rámci všech projektů je kompletně (ze 100%) zajištěno jídlo, ubytování, aktivity, a to vše je zcela pokryto z fondů EU programu ERASMUS+ a zařízeno organizátory. Účastníkům dále budou proplaceny cestovní náklady (reimbursement) do max. výše €275 (v případě tohoto projektu) z místa bydliště do místa konání projektu a zpět. 

Prosím seznamte se s podmínkami pro vstup do Španělska (nutnost testů, atp.) na stránkách Ministerstva zahr. věcí zde.

Prosím sledujte aktuální opatření (nutnost testů, karantény, atp.) pro návrat do ČR ze zahraničí na stránkách MZV zde.

Věkový limit pro účastníky: 18+

Hostitelská organizace:Collectiu La Vibria Diniciatives Culturals Per La Tolerancia i La Integracio

Popis projektu:

“Gamestorming: Gamification in Youth Information aims to be the meeting point and platform to share and exchange different practices and ideas to implement games and non-formal education methods in the way of providing information to the youth.

Project objectives:

  1. “Gamestorming: Gamification in Youth Information aims to be the meeting point and platform to share and exchange different practices and ideas to implement games and non-formal  education methods in the way of providing information to the youth.
  2. To promote inspiration to youth workers, so that they can develop their own tools for information dynamization based on gamification techniques to be used in daily work;
  3. To analyse and reconsider the way in which information is dynamized for the youth;
  4. To share different realities and needs in order to find common interests and challenges with the network of partners;
  5. To promote active participation and implication of the youth in informative sessions;
  6. To create a solid partner network with a common interest in using methods for the dynamization of information and to plan future projects to put the results into practice;

Participants’ profile:

Gamestorming: Gamification in Youth Information is a CMS (contact making seminare) aimed at Youth workers from the 17 participating organisations who are in direct contact with their communities.

The ideal candidate is a youth worker, facilitator or teacher who is in daily contact with youth, providing them with information. Ideally, the participant should be able to take this seminar as a platform to share and exchange different practices and ideas to implement games and non-formal education methods in the way of providing information to the youth.. It is required for the participant to be able to work in English and to attend the full duration of the seminar.

Možná se ti bude líbit