Gamification for Environmental Sustainability — Rakousko

single-image

ERASMUS+, Klíčová akce 1: tréninkový kurz

Místo konání: Vídeň, Rakousko

Časová osa tohoto tréninkového kurzu

  1. tréninkový kurz: 24.—31. srpen 2024, Vídeň Rakousko
  2. Zorganizování místních aktivit (v ČR): v září. Prosím nehlaste se na tento projekt, pokud  nejste ochotni zorganizovat aktivitu (workshop) ve své komunitě (organizaci, škole, univerzitě, kroužku, volnočovasovém středisku, atp.). Více níže. Jak vypadaly místní aktivity z jiných projektů si můžete přečíst u tréninkového kurzu TransformAction, nebo u výměny mládeže Creative Crossroads. Jak bude vypadat vaše aktivita je zcela na domluvě v rámci týmu (můžete se domluvit jako celý tým a zorganizovat pouze jednu aktivitu za celý tým).

Český tým: 3 účastníci (ve věku 20-35 let)

Před tím, než se přihlásíte na jakýkoliv náš projekt, důkladně si přečtěte všechny informace v sekci Chci vyjet na projekt a seznamte se s Pravidly účasti na zahr. projektech.

Pokud máte zájem se na tento projekt přihlásit, prosím důkladně si přečtete info-pack. Prosím zamyslete se, jak do tohoto projektu zapadáte vy (viz „participants‘ profile“ níže). Pokud máte zájem se na tento projekt přihlásit jako náhradníci, prosím odešlete vyplněnou přihlášku co nejdříve.

Pro to, abyste se na tento projekt přihlásili je nutné, abyste vlastnili nejen občanský průkaz (který musíte mít ze zákona), ale také platný cestovní pas (s platností min. ještě 150 dní od datumu začátku vámi vybraného projektu).

V rámci programu ERASMUS+ jsou následující finanční specifika: v rámci všech projektů je kompletně (ze 100%) zajištěno jídlo, ubytování, aktivity, a to vše je zcela pokryto z fondů EU programu ERASMUS+ a zařízeno organizátory. Účastníkům dále budou proplaceny cestovní náklady (reimbursement) do max. výše €210 (v případě tohoto projektu) z místa bydliště do místa konání projektu a zpět. 

Pro to, aby váš reimbursement cest. nákladů byl ve výši max. €210 je nutné, abyste od Vídně bydleli dál, než 100km. Pokud si tímto nejste jistí, zkontrolujte si vzdálenost mezi vaším bydlištěm a Vídní na Erasmus+ distance calculator zde.

Hostitelská organizace: EMOTiC

Popis projektu:

Climate anxiety is currently one of the most pressing problems affecting youth. At the same time, young people see protecting the environment and fighting climate change (34%) as their top priorities in the latest Eurobarometer on Youth report. Both the climate prioritization and climate anxiety underline the importance to increase our efforts for environmental and sustainability issues and address them through innovative and practical approaches that bring solutions, instead of amplifying the problem or increasing the hype. At the same time, many youth are now distancing from climate action to some destructions caused by climate groups.

Therefore, youth workers are needed to help regain and retain the interest of young people in the issues of climate, environment, and sustainability, and to ensure the continuous and positive involvement of young people in climate-related activities. For this purpose, we decided to use an innovative methodology/learning approach which is gamification and game-based learning, especially Board Games. This stimulating and innovative approach would enable the exploration of the engagement strategies and mechanisms inherent in the dynamics of board games, and the potential to infuse them with significant educational purposes through purposeful play. By doing so, these games can become powerful tools for increasing awareness, building a sense of initiative, driving solidarity, and doing activities for the environment. As Diane Ackerman says “Play is our brain’s favorite way of learning”.

Post-project (dissemination) acitivities:

  1. First: Online publicity: This is one post on Facebook and Instagram with some info about the project and 10 pictures from the mobility. And in the text of the post, each participant add a short testimonial.
  2. Second: Practical Transfer: We will create new games in this training, and the participants from each country need to organize some game events with at least 15 persons in total to test and share the games with them. This is exactly 5 beneficiaries per participant. They can make one event for 15 people or more all together, or two events, or even three events. It will depend on their locations. That is why it is most suitable if they all come from the same city.

Objectives:

  1. Exploring board games as an inclusive, stimulating, and engaging method in youth work, focusing on its multiple benefits including socialisation, learning, and fun and its power in shaping young people’s learning, social engagement and personal growth.
  2. Enhancing participants’ transversal competencies necessary for working with young people and their role in tackling youth issues such as climate anxiety and the reluctance to climate action.
  3. Equipping youth workers with the knowledge and skills necessary for designing and implementing board games with educational purposes, especially on the environment & sustainability.
  4. Designing and testing a collection of educational board games intended for use in youth work.
  5. Establishing a digital library of printable board games, as a resource for youth organizations and youth workers to enhance their future youth activities while simultaneously engaging them in an activity they enjoy.

Who can take part:

This training course mobility is open to youth workers between 20 and 35 years old. We are looking for 3 participants from each of the following countries: Austria, Croatia, Czechia, Greece, Hungary, Latvia, Poland, Romania, Slovakia, and Slovenia.

You can participate if you are:

  • Between 20 and 35 years old;
  • Able to communicate in English (minimum B1 level);
  • Be a citizen or a resident of one of the included countries of the participating organisations;
  • Able to fully and actively participate in the whole duration of the activity and in all sessions;
  • Motivated to take part in a mutual learning process in a highly intercultural setting;
  • Be curious, appreciate diversity and learn about each other’s realities;
  • Ready to support dissemination and visibility activities online and offline.
  • Able to implement the follow-up initiative within 3 weeks after participation.

Možná se ti bude líbit