Gamifying Ecopreneurship Education — Španělsko

single-image

ERASMUS+, Klíčová akce 1: tréninkový kurz

Místo konání: Puente Genil, Španělsko

Termín konání: 7.—13. květen 2024

Český tým: 2 účastníci (ve věku 20+)

Před tím, než se přihlásíte na jakýkoliv náš projekt, důkladně si přečtěte všechny informace v sekci Chci vyjet na projekt a seznamte se s Pravidly účasti na zahr. projektech.

Pokud máte zájem se na tento projekt přihlásit, prosím důkladně si přečtete info-pack. Pokud máte zájem se na tento projekt přihlásit jako náhradníci, prosím odešlete vyplněnou přihlášku co nejdříve.

Pro to, abyste se na tento projekt přihlásili je nutné, abyste vlastnili nejen občanský průkaz (který musíte mít ze zákona), ale také platný cestovní pas (s platností min. ještě 150 dní od datumu začátku vámi vybraného projektu).

V rámci programu ERASMUS+ jsou následující finanční specifika: v rámci všech projektů je kompletně (ze 100%) zajištěno jídlo, ubytování, aktivity, a to vše je zcela pokryto z fondů EU programu ERASMUS+ a zařízeno organizátory. Účastníkům dále budou proplaceny cestovní náklady (reimbursement) do max. výše €360 (v případě tohoto projektu) z místa bydliště do místa konání projektu a zpět.

Hostitelská organizace: Europa 2020

Popis projektu:

AIM: The aim of TC „Gamifying Ecopreneurship Education“ is to equip participants with a profound understanding of ecopreneurship, inspiring them to impart this knowledge to the younger generation through engaging and enjoyable gamifying methods. Explore the power of gamification in education, discovering creative ways to integrate game-like elements into teaching methodologies.

The activities of the project, based on the principles of nonformal education, include the creation of teams, simulations, debates, work groups, evaluation sessions, performances and visits, as well as reflection for the development of Youthpass and various workshops based on the principle of learning by doing…

ACTIVITIES:

workshops in plenary and teams, outdoor and indoor activities, intercultural evenings, visits, reflection and evaluation according to agenda. 

Objectives:

  • To explore and develop competencies required for successful ecopreneurship.
  • To foster innovative youth work practices, integrating game elements for creative youth education.
  • To emphasize strategic thinking in eco-social entrepreneurship for youth and inspire social entrepreneurs to align ventures with values.
  • To foster the exchange of experiences and best practices in the field of gamification and active education among partner organizations.

Participants‘ profile:

  • The training course is open for Youth workers, educators, project managers, NGO coordinators, and individuals actively engaged in educational technology and innovative learning strategies.
  • Age: 20+
  • Fluent in English
  • Participants need to participate in the whole duration of the training course
  • Working with youth and/or be motivated to explore topic of multicultural work and learning, its peculatirites.
  • Selected participatns are in charge of dissemination and visibility activities online and offline

Možná se ti bude líbit