Educational Virtual Escape Rooms Generator — Španělsko

single-image

ERASMUS+, Klíčová akce 1: tréninkový kurz

Místo konání: Puente Genil, Španělsko

Termín konání: 5.—12. březen 2024

Český tým: 3 účastníci (ve věku 20+). Počet volných míst: 1 účastník. Přihlaste se co nejdříve.

Před tím, než se přihlásíte na jakýkoliv náš projekt, důkladně si přečtěte všechny informace v sekci Chci vyjet na projekt a seznamte se s Pravidly účasti na zahr. projektech.

Pokud máte zájem se na tento projekt přihlásit, prosím důkladně si přečtete info-pack. Prosím zamyslete se, jak do tohoto projektu zapadáte vy (viz „participants‘ profile“ níže). Pokud máte zájem se na tento projekt přihlásit jako náhradníci, prosím odešlete vyplněnou přihlášku co nejdříve.

Pro to, abyste se na tento projekt přihlásili je nutné, abyste vlastnili nejen občanský průkaz (který musíte mít ze zákona), ale také platný cestovní pas (s platností min. ještě 150 dní od datumu začátku vámi vybraného projektu).

V rámci programu ERASMUS+ jsou následující finanční specifika: v rámci všech projektů je kompletně (ze 100%) zajištěno jídlo, ubytování, aktivity, a to vše je zcela pokryto z fondů EU programu ERASMUS+ a zařízeno organizátory. Účastníkům dále budou proplaceny cestovní náklady (reimbursement) do max. výše €275 (v případě tohoto projektu) z místa bydliště do místa konání projektu a zpět.

Hostitelská organizace: Europa 2020

Popis projektu:

Europa2020 Association in collaboration with Youth Delegation of Puente Genil, will organise an International Training Course in Puente Genil. This project is dedicated to a specialized training program for youth workers, focusing on innovative educational methodologies through virtual escape rooms. During an intensive 6-day workshop, youth workers from various countries will gather in Puente Genil, Cordoba, Spain.

The training course will take place from March 5th to March 12th, 2024. All project activities will align with non-formal learning principles, leveraging the experience of Europe2020 in managing and innovating educational projects. 5th and 12th will be travelling days.

The „Virtual Educational Escape Rooms Generator“ aims to equip participants with the skills to create engaging and educational virtual experiences, fostering learning in an interactive and immersive environment. This training will encourage the integration of digital tools in education, enhancing the digital competencies of youth workers and educators.

We are committed to this innovative educational approach and seek to empower youth workers and educators to incorporate these tools into their practices, thereby enriching the learning experiences they offer.

Objectives

  • To develop the competencies required for creating and facilitating virtual educational escape rooms.
  • To enhance the quality and innovation of educational projects by integrating gamification and digital learning.
  • To foster the exchange of experiences and best practices in the field of digital education among partner organizations.
  • To explore the potential of virtual learning tools in fostering active, participatory, and inclusive educational practices.

Participants‘ profile:

  • The training course is open for Youth workers, educators, project managers, NGO coordinators, and individuals actively engaged in educational technology and innovative learning strategies.
  • Age: 20 and above
  • Fluent in English
  • Participant should participate in the whole duration of the TC working with youth and/or be motivated to explore topic of multicultural work and learning, its peculiarities.
  • Selected participant are in charge of dissemination and visibility activities online and offline.

Možná se ti bude líbit