Welcome to Europe — Španělsko

ERASMUS+, Klíčová akce 1: výměna mládeže

Místo konání: Huelva, Španělsko

Termín konání: 11.—18. květen 2023

Český tým: Daniel Giera (GL), Ondřej Jírů, Nela Knápková, Jonáš Urban, Svetlana Pribišová

Přečtete si info-pack.

Hostitelská organizace: European Wave

Report z projektu:

Projekt kterého jsem se zúčastnila se konal v malém městečku Villablanca ve Španělské provincii Huelva . Projekt nesl název Welcome to Europe a byl zaměřen na téma migrace a pomoc uprchlíkům. Začal 11.5 a končil 18.5.
Projektu se účastnilo 23 lidí – 5 z Česka, Slovenska a Chorvatska, 3 z Německa a ze Španělska a naposled 2 z Portugalska. Organizaci zajišťovala španělská organizace European Wave.

S ostatními účastníky z Česka jsme den před začátkem projektu letěli do portugalského města Fara, kde jsme přenocovali a další den společně vyrazili autobusem do Španělska.

Ubytování se nacházelo na samotě asi kilometr od centra malého městečka. V objektu se nacházely pokoje kde jsme byli po 3 nebo po 2, restaurace + jídelna, společenská místnost a jako bonus se zde nacházel také bazén.

Den jsme odstartovali snídaní, v 9:45 začínal program. Okolo 20 minut jsme měli vždy rozproudili krev venku a zbytek dne jsme většinou strávili ve společenské místnosti. Ve 13:00 jsme měli oběd po němž byla 2 hodinová pauza. Po pauze začínal program znovu v 15:00 a pokračoval do 17:45.

Do večeře jsme poté měli volno, které jsme trávili u bazénu nebo jsme se chodili projít do města. Ve 20:00 byla večere a ve 22:00 začínala buď kulturní noc nebo activity night.

Při kulturních nocí každý stát prezentoval svou zemi s informacemi o ní, koštovali jsme jídlo nebo tancovali. Kulturní noci jsem si velice užila, jelikož jsme se tam všichni dozvěděli o každém státě něco nového. Activity nights probíhaly v zábavném duchu a pomocí her.

Po 4 dnech plném programu a nových informací jsme jeli na výlet do nedalekého města Ayamonte, které jsme si dopoledne prošli a vedle něj již byly hranice s Portugalskem. Po 3 hodinách ve městě jsme se vydali na pláž do města Islantilla – Isla Christina. Tam jsme se koupali v oceánu a strávili jsme zde příjemné odpoledne.

Po výletě nás již čekal poslední den. Tento den jsme přednášely prezentace, na kterých jsme během projektu v promíchaných skupinkách pracovali. Tyto prezentace byly na téma edukace, pomoc a práce pro uprchlíky.
Večer jsme dostali Youthpass a vydali se všichni do města na drink. Další den ráno jsme se rozloučili s ostatními účastníky a jako česká skupinka jsme znovu odjeli do Fara, kde jsme strávili další noc a poté letěli domů.

Ze začátku jsem netušila, co od této výměny čekat, jednalo se totiž o můj první Erasmus, ale byl to skvělý zážitek. Moc jsem si užila poznávání nových lidí a jejich kultur. Dozvěděla jsem se mnoho zajímavých informací a zdokonalila svou angličtinu. Určitě bych projekty doporučila všem. Já jsem moc ráda, že jsem se mohla zúčastnit a těším se na další možnost zúčastnit se.

PS: Děkuji moc všem členům European Wave, za přípravu a program, který pro nás připravili. Dále bych chtěla poděkovat organizaci EYCB a hlavně koordinátorce Janě Parolkové za možnost být součástí a zažít toto dobrodružství.