ERASMUS+, Klíčová akce 1: výměna mládeže
Termín konání: 4.—11. červenec 2022
Místo konání: Rijeka, Chorvatsko
Účastnící se země: Itálie, Španělsko, ČR, Rumunsko
Pokud máte zájem o více informací, prosím důkladně si přečtete info-pack a rozpis denních aktivit. Omrkněte také všechny projektové fotky a projektovou brožuru.
Hostitelská organizace: Institut za poticanje mladih
Český tým: Jan Košák (GL), Michael Csepcsar, Adam Jantula, Filipa Janoušková, Petra Galanidisová, Pavla Vlčková
Report z projektu:
V termínu 4. – 11.7.2022 se ve třetím největším chorvatském městě Rijeka konala výměna mládeže s názvem Game Lab. Program projektu, jak již jeho jméno naznačuje, byl hlavně zaměřen na učení se skrz hry. Hostitelskou organizací byl Institut za poticanje mladih, který v Rijece sídlí. Projektu se celkem zúčastnilo 26 mladých lidí z Rumunska, Španělska, Itálie, Chorvatska a České republiky. Každá země měla právě 6 účastníků, jen za Chorvatsko se účastnily pouze dva.
První den projektu začal tak jako kterýkoliv jiný projekt a to tím že jsme se všichni pomocí seznamovacích her seznámili, nebo se alespoň minimálně naučili jména ostatních. Krom typických seznamovacích her jsme vytvářeli vlastní abecedu co to vlastně Gamification je. V úterním programu byla také hra Mission Impossible, což vlastně vůbec není nic nemožného, ale několik úkolů které musí skupina společně udělat. Mezi ty, které jsme plnily my, patřily například: udělat báseň o tomto projektu, udělat fotografie uší nebo očí všech ve skupině, vytvořit video na kterém jsou dvě tancující žirafy a jedna úzkostlivá žába. Bohužel poslední úterní program musel být pozměněn kvůli špatnému počasí. Naštěstí oba organizátoři byli připraveni program v nejhorším změnit a měli připravenou aktivitu s názvem Příběh vajíčka. Součástí této aktivity bylo vymyslet příběh vajíčku, které skáče/padá z nějakého vyššího bodu.
Zbytek programu po zbytek výměny mládeže byl zaměřen velmi podobným směrem. Museli jsme si jako skupina poradit s komunikací naslepo, neztratit se ve městě jen za pomoci mapy a nápověd, vymyslet příběh z náhodných karet Dixit, naučili se, co je to vlastně LARP a zvládli se pomocí neexistujícího jazyka domluvit.
Ale ne všechen program byl pro nás připraven. Jednou z aktivit, které nás během týdne čekali, bylo vymyslet v národních týmech hru, kterou by si později mohli zahrát zbývající účastníci. Český tým vytvořil hru, ve které ostatní týmy museli obcházet budovu a zodpovídat nejrůznější otázky o české republice. Španělský tým udělal obměněnou verzi městečka Palerma. Rumunsko se s námi podělilo o národní tanec, který se velmi podobá české jede jede mašinka. Italská skupina si pro nás připravila workshop, během kterého jsme museli předvádět typické italské chování. Chorvatská skupina pro nás měla připravenou hru, která se velmi podobala středověkým rytířským hrám, během kterých rytíři jezdili na koni a propíchávali kopím své soupeře.
Projekt se velmi vyvedl a věřím, že všichni, kteří se aktivně zapojovali do aktivit si ho velmi užili,
Petra Galanidisová