NaturEcology — Bulharsko

Místo konání: Uzana (Gabrovo), Bulharsko

Termín konání: 24. září—2. říjen 2023

Český tým: 4 účastníci + 1 group leader

Přečtete si info-pack a rozpis denních aktivit.

Hostitelská organizace: Europe in Your Hand

Report z projektu:

Výměna mládeže, kterou pořádala bulharská organizace Europe in Your Hand, se konala od 23.9.2023 do 2.10.2023 v horách v hotelu jménem Prima S Hotel. Nejbližší město Gabrovo bylo vzdálené přibližně 30 minut autobusem. Hlavní témata, která se řešila, byla: Stereotypy, předsudky, udržitelnost a ekologie celkově. Na projektu se sešlo 24 účastníků z Itálie, Řecka, Bulharska, Rumunska a Česka. Také měli dorazit i účastníci ze Španělska, kteří bohužel svoji účast na poslední chvíli zrušili. Během celého týdne vládla skvělá nálada. To bylo zařízené našimi „veliteli“ Dzhafarem a Stamem. Program se odegrával uvnitř hotelu, ale také venku v přírodě. Ubytování bylo v horském hotelu, kde jsme byli ubytováni po 2-3 lidech. Během celého týdne jsme ochutnali mnoho bulharských pochutin.

První den byl věnován hlavně příjezdu účastníků, ale pak večer se konala první seznamovací hra, kdy jsme šli po tmě ve dvojicíh v lese. Díky této hře jsme si budovali důvěru a nová přátelství. Den druhý byl také věnován seznamování, ale otevřeli jsme i témata jako jsou předsudky a stereotypy, kterým jsme se ale nejvíce věnovali den 3. a 4. Den 3. se také odehrála první intercultural night, kdy jsme prezentovali Českou republiku. V půlce našeho projektu jsme měli výlet na vrcho Buzludža, na kterém je památník Bulharské komunistické strany. Měli jsme takové štěstí, že jsme na vrcholu potkali architektku rekonstrukce památníku, která nám pověděla o histrorii více. Den 6. a 7. byl více věnovám ekologii, udržitelnosti, greenwashingu a také jsme se učili pracovat s AI. Den 8. jsem bohužel musela odjet, protože den 9. jsem měla brzký let a z hor bych se nebyla schopná dostat tak brzy na letiště. Kvůli tomu jsem také přišla o Clay workshop, ale naopak jsem měla možnost navštívit město Sofii.

Chtěla bych velmi poděkovat za možnost účastnit se tohoto projektu. Celý týden mi dal mnoho nových zažitků, na které budu vzpomínat. Poznala jsem nové přátelé, které doufám, ještě někdy potkám. Všechny aktivity byly velmi dobře vybrané. Všichni z nás cítíme, že nás to jako osoby posunulo zase o kus dál. Děkuji také EYCB a Janě Parolkové za to, že všechno bylo skvěle připravené.