Youth Inclusion Space: Sowing the Future — Španělsko

ERASMUS+, Klíčová akce 1: výměna mládeže

Místo konání: Las Cabezas de San Juan, Seville, Španělsko

Termín konání: 30. říjen—6. listopad 2022

Prosím přečtěte si info-pack. Omrkněte také projektové video zde.

Český tým: Anna Bauerová (GL), Denisa Jakubová (GL), Natálie Morozjuková, Natálie Rosičová, Anna Jonášová, Patrik Simeon Obadal, Filip Mikula, Pavel Mrzena, Jaromír Mareš, Dominika Círusová, Teodor Dudla, Nikola Muláčková, Vojtěch Bartoška, Karolína Šandorová, Karolína Šindlářová

Hostitelská organizace: Recnetia Association

Report z projektu:

Projekt ve Španělské Andalusii, který pořádala organizace CIJ Las Cabezas v městečku, Las Cabezas de San Juan se konal od 30.10 do 6.11. 2022. Projekt nesl název Seeding the future a náplní bylo budování partnerství, rozšíření povědomí, že si naši planetu musíme chránit. Na projektu se sešlo 15 účastníků z České republiky a 8 účastníků ze Španělska. Tento projekt byl první projekt, který organizace pořádala a celým projektem nás provázeli Moisés (Mojžíš) a Zelu. Společně nám nachystali týden plný nezapomenutelných zážitků, objevování krás Andalusie a poznávání Španělské kultury. Byli jsme ubytováni v objektu na klidném místě za městem, které bylo ideální pro naše aktivity a hry.

První den se všichni Čechové potkali v Seville, 60 km od Las Cabezas. Po tom, co nás nabrali organizátoři a dovezli nás na místo konání, započalo seznamování. Večer jsme šli poznávat krásy Las Cabezas de San Juan a navštívili jsme i místní kostel, významnou zastávku pro poutníky putující do Santiago de Compostela.  Druhý den jsme dopoledne viděli místní přírodní park a odpoledne jsme se dokonce dostali do Španělské televize. Večer jsme měli možnost podívat se, jak vypadá Španělský Halloween a všichni jsme se namaskovali a čekali na ně na stanovištích. Třetí den nás organizátoři vytáhli na obhlídku jejich řeky, která byla místy velmi obrovská. Odpoledne jsme odpočívali, kvůli výletu, co následoval. Čtvrtý den nás čekala návštěva Národního parku vzdáleného 150 km. Brzy ráno jsme vyrazili na výlet. Každý z nás měl jiné představy o tom, jak bude vypadat národní park, ale nikdo z nás nečekal, že celá prohlídka bude probíhat v off-road autobuse a že pojedeme po pláži. Prohlídka trvala zhruba 2 hodiny a všichni jsme si to velmi užili. Kéž by něco takového bylo i v Česku. Následující den byl odpočinkový, abychom nabrali síly na páteční výlet. Na ten jsme netrpělivě všichni čekali a heslo: „Vamos a la playa!“ jsme si vyzpěvovali už od začátku projektu. Jelo se na pláž. Po necelých dvou hodinách cesty jsme konečně všichni hleděli na oceán. Chvilku jsme šli po pláži a většina si užívala chůzi na boso v prohřátém písku. Večer tohoto dne jsme měli kulturní noc, kde jsme měli příležitost ochutnat Španělské speciality a zároveň jsme mohli odprezentovat speciality, které jsme dovezli z Čech. Shodli jsme se, že Jamón je to nejlepší, co jsme ve Španělsku ochutnali. Bylo to sušené maso, které se odřezávalo z vepřové čtvrtky. Poslední dva dny jsme trávili poklidně v našem ubytování, kde jsme pracovali na našich projektech, jedna skupina na videu, kde jsme poukázali způsoby, jak ulevit přírodě. Druhá skupina vytvořila tzv. Natural guide, kde mapovala všechny druhy flóry a fauny z míst, které jsme navštívili. Poslední den byl určený na nachystání se na cestu domů a rozloučení se s našimi novými Španělskými kamarády.

Všichni účastníci mi budou chybět a jsem za tento projekt velmi rád. Poznal jsem novou kulturu a lidi. Tímto chci poděkovat CIJ Las Cabezas za to, jak dobře zvládli první projekt a přeji jim hodně dalších úspěšných projektů. Taky děkuji všem účastníkům, které jsem na projektu poznal, díky nim byl tento projekt tak nezapomenutelný a jedinečný. Děkuji taky EYCB, že tento projekt vyjednali a že mě vybrali, byl to úžasný týden mého života.